5 mai 2009

Ceva se petrece cu operatorii de telefonie mobila.

Ma credeti sau nu, faza e reala. Testati ca nu mananca deloc credit. Garantez.

Luati un telefon cu SIM Orange. Sunati pe oricine vreti. ( eu m-am sunat pe mine si pe Andrei, caruia i-am facut si o demonstratie pe webcam. ) Asteptati pana apare numele apelantului pe ecran si apoi scoateti bateria telefonului de pe care sunati. O sa ziceti sa sunt nebun, ca nu o sa se intample nimic. Eu zic sa incercati, o sa ramaneti masca, la fel cum am ramas si eu azi, la fel cum a ramas si cel care a vazut faza in metrou, la fel si cea care a patit-o.

Ce banuiesc eu ca are legatura cu lucrul asta? Curentul care inca ramane in telefonul mobil dupa scoaterea bateriei. Daca ati avut telefoane de generatie mai veche, ati vazut ca daca ii scoateti bateria mai mult de 30 de secunde la urmatoarea deschidere va apare pe ecran "setarea ceasului si zilei". Ei bine, la noile telefoane probabil pentru a evita acest lucru mai ramane putin curent "pe fir", atata timp cat e necesar sa se scrie undeva in memorie ora si ziua. Sau poate e un fel de BIOS al telefonului, ma rog, nu asta e important. Chestia e ca inca se mai transmite curent catre SIM pentru cateva secunde/minute.

LE: initial am crezut ca merge doar pe Orange, dar vad ca se poate si pe Vodafone. Prima data nu mi-a reusit tocmai pentru ca am un Nokia 1209, unul din generatia noua a "noi pe ce lume suntem?" daca ii scoti bateria.