16 iul. 2009

Changes

Am vorbit cu un prieten care e cu 4 ani mai mare ca mine sa scriem cum a fost prima noastra zi la liceu/facultate in cazul lui. La ce concluzii am ajuns eu?


Post original aici.

Clasa a 9-a:


Prima zi de liceu a fost marfa. Ma asteptam sa primesc cartile, dar nu s-a intamplat asa. Marti in schimb am pierdut vreo 2 ore cu caratul si impartitul lor Apoi, ma asteptam la un orar... Nu se facuse inca, asa ca miercuri m-am dus cu un caiet la mine. Am facut cunostinta cu profii, ma rog... Profa de germana uitase sa vina la ora. Dupa vreo 2 saptamani ne-a dat si noua un orar (deci 2 saptamani m-am plimbat cu caietul ala la mine, ca nu era nimic stabilit si stabil). Apoi mi-a picat fata cand am vazut-o pe profa de sport, cea mai crizata profa ever.... Acuma nu o sa stau sa povestesc despre fiecare profa in parte, dar daca vreti mai multe detalii, va zic. Aaaa, cum sa uit de profa de fizica.... La primul test am luat toata clasa nota 2. Sau profa de desen care nu o sufar nici acum. Cum ma sa iei 7 la desen? Ce naiba? daca aveam talent ma duceam la Tonita . Ma rog.... Sau profa de bio care m-a ascultat ca nu aveam uniforma (eram imbracat in camasa galben-pai, nu alba cum trebuia. Ce sa zic. )
Astea nici nu stiu ce argumente sunt: pro/contra.

Asa. ce sa va mai zic: Profa de mate.... o proasta... serios acuma. Noi tipam ca disperatii, ne bateam, ne injuram in ora ei, si ea nu zicea nimic. Statea ca proasta si preda in continuare...

M-am dus odata la secretariat cu niste treaba... s-au purtat alea de acolo ca niste oameni inculti/prost crescuti. La sfarsit ce mi-au zis: Hai pa! I-am zis dirigii si a zis ca stie, ca asa se poarta ele de obicei... Bine, nici diriga nu e prea "diriga", adica in loc sa ne ocroteasca, ea ne zice ca suntem prosti (indirect) , ca nu invatam, ca nu stim sa ne purtam, la fel si profa de desen.


Clasa a 10a:


Prima zi de liceu in clasa a 10a, a fost si mai marfa. Deja cunosteam colegii, asa ca ne-am strans ca de obicei in curtea liceului la ora 9 (ca si anul trecut) Era o zi ploioasa din cate tin eu minte. N-am discutat cu ei mai nimic, am vorbit cu un coleg (Montanas de pe forum) despre uniforme (erau probleme ca inca nu venira) si am plecat acasa cu gandul sa ma duc la ora 13, ca asa ne anuntasera profii. Acasa a inceput sa ploua si tin minte ca nu am mai vrut sa ma duc, dar totusi am sunat pe cineva ca sa stie ca intarzii. Mi-a zis ca nu ne mai vedem ca au vorbit ei cu diriga si s-a rezolvat. Aveam orarul de ziua urmatoare dar nimeni nu avea cartile. M-am dus la sala.

Cartile le-am primit cam dupa o saptamana (organizare frate!!!) iar eu ma duceam pe la sala, nu prea serveam multa scoala. (cand se putea bineinteles) Faceam conditie pentru caratul cartilor :)). Ah, faza tare: aveam orarul de pe o zi pe alta, ca intr-a 9-a, dar nu aveam manuale.

Materii noi: educatie antreprenoriala, psihologie. 2 materii noi, 2 materii nefolositoare, 2 materii la care chiuleam. Cu totii. :D Bine, ne lasa si profa de antre sa plecam. Cand nu aveam chef sau cand nu venea profa de fizica (care era o betiva si nu isi tinea ora, sau cand venea juca carti cu noi sau lapte gros, sau daca avea chef de predat ne citea din manual vreo 15 minute si pe urma juca carti/citea cataloage de la Avon, * mea, era paralela femeia.) o rugam pe asta de antre sa plecam, deoarece in orar aveam fizica si pe urma antre, deci de 2 ore scapam cam in fiecare saptamana. La psiho ce sa zic, un homalau venea si preda, eu caterinca cu cei din spate, sau cand nu aveau chef si ii lua constiinciozitatea (nici nu stiu daca exista in dictionar cuvantul asta :)) ) eu ma puneam cu capul pe banca, bagam castile in urechi si da-i pe somn. Bineinteles ca nu dormeam, dar stateam cu ochii inchisi. Uneori la orele la care profii ma enervau> chiul si direct acasa. O singura data am chiluit de la diriga si a zis ca imi da nota 3 pentru sfidare, si cand eram afara mi-a venit sa vomit, dar asta e alta poveste.

In afara de cele 2 materii noi, am avut si alt profi la mate, fizica si religie.

Din ce ne distram noi la mate si faceam misto intr-a 9-a, acuma nimeni nu scotea o vorba. La primul test jumate de clasa a ramas corijenta. N-a fost si cazul meu. In fine, nu sunt chiar multe de spus de proful de mate, dar pot sa zic ca a fost o atmosfera destinsa si pentru cei care nu intelegeau si au ramas la primul test. Le-a bagat cu palnia materia in cap si nu a lasat pe nimeni. Un om extraordinar de la care ai de invatat nu numai matematica ci si lucruri despre viata, cum zice Darkboy "omul asta poate vorbi despre cultura cam 3 zile la rand si nu te plictiseste" in cazul profului de mate, el putea vorbi 3 zile despre matematica si nu te plictisea, si in plus, invatai si altele, cum am spus mai sus. Ne-a invatat sa copiem, daca va vine sa credeti :D, bineinteles, nimeni nu avea curaj sa copieze la ora lui si sincer, nici nu prea aveai de ce. La teste ne dadea din exercitii facute in clasa si daca reciteai ce lectii iti spunea el imposibil sa nu faci de un 5. Am fost primul care a luat 9 la ora lui si a avut 3 note de 10.

De profa de fizica v-am spus mai sus, la fel si de psiho si antre.

La religie am avut o grasa nebuna si tampita, cred ca manca copii mici la micul dejun. :))
Ne-am * pe noi de frica de cateva ori cand a zis ca da 2 si 3 la toata clasa ca nu eram cuminti. Aveam un coleg care a facut cu ea in generala si a zis sa facem bine sa stam cuminti si sa ii facem pe plac ca nebuna le lasa pe toti. Pana la urma a iesit bine, am luat toti note mari. Era sa o cacam la o faza naspa, la care am participat si eu. Erau printre ultimele ore de scoala din a 10a si cica sa mergem la Mitropolie. Facem prezenta si majoritatea ne pierdem pe drum. S-a intors profa cu vreo 2-3 borace tocilare care ne-au dat in gat pe toti. S-a rezolvat pana la urma intre diriga si asta de religie, dar na...

La ora de romana faceam orice altceva numai romana nu. Jucam carti, faceam caterinca. Profa citea ziare sau carti. In rarele dati cand am facut ora am citit din manuale poezii si fragmente. Ne dadea note pe eseuri/referate si nu in ultimul rand pe dictie/intonatie, felul in care citim.

La germana ne bateam joc de profa. La geografie nici nu stiu de cate ori am fost la ora ei, ca am doar vreo 3 lectii in tot caietul.

Problemele cu prafa de bio nu le-am rezolvat. Trebuia sa prezint o chestie cu un coleg. L-a prezentat singur, eu o ardeam cu X-ray pe la CERF :)))

Profa de engleza numai profa nu era. Era aceeasi din clasa a 9-a, dar parca acuma terminase facultatea, mai mult de 23 nu ii dadeai. Parca intinerise anul asta.

Sport? P|_|La. Se umplu rubrica cu absente inca din semestrul 1, in semestrul 2 cred ca a inceput sa scrie in locul notelor. De ce? Well, mi-a zis niste faze la inceputul anului. Si a fost ca mine, ca profa de fizica ne motiva absentele!!!! (am uitat sa specific asta).

La info o ardeam pe meebo si pe Tf.ro/ikariam. La teza in semestrul 2 am facut teza cu un coleg si de la noi au inceput sa curga pozele cu rezolvari. Noi eram sursa. Ce nu stiam, bagam repede pe google. In fine, nu cred ca au fost note mai mici de 7, poate chiar cea mai mica sa fi fost 8?

Chimie: la chimie aveam 4 puncte din oficiu la teza, deci prost sa fii sa dai teza la fizica sau bio. Cum am ales chimia? La fizica oricum imi iesea medie mare, ca profa dadea note din burta, la bio nu a dat nimeni si pun pariu ca nebuna te pica daca luai 3, sau facea in asa fel incat sa iei 3.

Istorie(diriga): diriga o cretinoida si ea. Era sefa cretinilor, Tatal Lor, scotea niste dume si ineptii de te durea capul:
Eu cred ca medicul asta al tau e analfabet!
Tara Marea Neagra, etc...
A ramas la fel, ne facea prosti si isi mai dezvoltase si un tic fraiera:
Clasaaa, ce e asta clasa? Nu va ie rusine clasa?
Daca la ora mea faceti asa, imi imaginez ce faceti la ceilalti profesori!


Ce am invatat:
1. sa joc whist, kems, sa trisez la septica in ultimul hal, sa joc holdem ( nu ca nu stiam, dar m-am perfectionat :)) )
2. Unii profi pot fi de treaba (vezi profa de fizica, proful de mate, profa de religie) si altii vor sa iti demonstreze ca tu esti prost si ca ea/el este Dumnezeul tau care te invata tot (vezi profa de bio, chiar diriga- istorie), o idee stupida de la care se pot distruge oameni.
3. Orice lucru fumos se termina repede.