1 feb. 2010

Licarici in priza

La cum am pus titlul, o sa credeti ca mi-am ars ceva prin casa. Nu inca.
Problema e ca eu stau intr-un bloc de pe vremea lui Ceasca, fara instalatie electrica schimbata, fara prize cu protectie, fara nimic. Pe partea de electrica este totul by default (mai putin prizele si o linie de 25 de amperi, trasa direct din panoul scarii, pentru masina de spalat, aragaz, hota, prajitor de paine, in general consumatori mari. Initial am vrut sa legam si frigiderul, dar am renuntat pentru ca firul acestuia este prea scurt si e inestetic sa trag un prelungitor dintr-un colt al bucatariei in altul).

Pacat de el de bloc, ca e rezistent. La ultimul cutremur nu mi-a mai crapat grinda, iar ultima data cand am dat muzica la maxim mi-a cazut doar tencuiala de pe ea. Mai naspa de instalatia electrica, ca despre asta vorbim in postul asta. Instalatie pe aluminiu. In timp ce noile case se mandresc cu fire pe cupru, noi le dam mucul cu aluminiu. Imi place ca e alb, dar... cine naiba se uita prin pereti si vaneaza cablurile? Instalatia pe aluminiu e cea mai de cacat oameni buni. Mi se aprinde frigiderul (care e conectat pe priza de 16Amps), se blocheaza mediaboxul UPC, care si asta e un mare cacat, dar vorbim despre el cu alta ocazie. Se stinge frigiderul, aud pocanit in boxe (poate si pt ca nu am protectie pe ele. Risky life :)) ). Imi palpaie ledurile de la prize si de la intrerupatoare. Asta nu e nimic... Ce am patit azi a fost penal. Am observat ca palpaitul se intampla si cand am consumatori normali in priza, dar partea care mi-a placut cel mai mult urmeaza acuma:

Azi mi-am tras amplificator, dar asta e alta poveste, discutam in postul urmator. Cum e "nou" am zis sa-l testez.
Pun input level la minim, placa audio la maxim, boxele la maxim, subul la minim. Si da-i tataieeee, da-i ca sa vedem ce poate jucaria. Incet-incet urc input levels-urile si ajung cu talent 2011 la nivel maxim. Pe amplificator am gradatie liniara ( e lame, stiu, normal trebuie sa fie logaritmica, da' asta e, asta folosim ) de la 1 la 9, si eu am depasit scara, l-am dus la 10 (a.k.a. max). Am vazut ca merge, hai sa bagam si bass. Si ma intind catre subwoofer. Vad priza si observ ca ledul oscileaza aproximativ in ritmul muzicii. Adica boxele mele tre sa suga curent, cam toate trebuie. Daca nu le sug din priza, le sug din amplificator, dar curent trebuie sa vina de undeva. Si cand redam frecvente joase, la putere maxima, isi mai pierdea din stralucire ledul. Opaaa, ceva nu e bine imi zic. Scot amplificatorul, conectez boxele la PC, acelasi lucru si intampla. (chiar daca sunetul era vizibil mai incet. )

Concluzia pe care o trag eu? Aluminul este supt si da cat poate din el. Nu suporta sa fie muscat (adica intensitate mare descarcata intr-un timp extrem de scurt prin el)
Fizica de bar.