7 apr. 2010

Hai sa nu ne cacam in sus

Eh, recunosc, putin copiat dupa balcescu, dar nu-i nimic.

Ideea suna fix asa: Cum am o galerie foto pe un site care nu e tocmai privat ( deviantart ) ci e folosit de toti "hartistii" din ziua de azi, imposibil sa nu ne certam pe poze. Asta e short story, the long story e urmatoarea:

Eu fac parte din mai multe cluburi foto si anume 3, unul care este infiintat de un roman stabilit in Germania, altul facut de americani si unul facut de romani, cel mai cel club romanesc, crema cremelor, miezul din Fanta, sau asa imi placea sa cred acum un an. De ce 3? E gratis inregistrarea, doar ca nu intotdeauna iti publica pozele pe care le trimiti, cel putin in cazul cluburilor care se respecta. Mi s-a intamplat, nu zic nu, ci chiar recunosc, sa trimit cateva foto care nu au fost acceptate pe celalalte cluburi. Nu ma consider "discriminat", doar ma laud. :D

Povestea se desfasoara asa: Tu trimiti poze, ei ti le publica si cei care sunt si ei in acelasi club, le primesc ca mesaje submissions-urile fiind in prealabil filtrate de fondatori sau co-fondatori. (Un fel de administratori/moderatori, sa le zicem critici)  Simplu, eficient. Ce te faci insa cand nu se intampla tocmai cum am zis mai sus si userul trimite poze, sau nici macar poze, sa le zic tentative de poze, declansari accidentale, bataie de joc pentru saracu senzor al aparatului ?

Se baga unu jemcher, adica eu si sufera cu comentarii la poza respectiva.

J(p)egul respectiv este acesta. Nu o incarcam aici pentru ca vrem sa respectam drepturile artistei. Sincer m-as sterge la cur cu drepturile ei, ca cu poza n-as indrazni, nu de alta, dar.... nu vreau sa fac vreo boala ceva, alea-alea.

Incepem sa comentam: (eu primul, pt ca pot)
Mai, nu stiu cum sa iti zic, nu te supara pe mine, dar chiar nu prea merita sa fie pusa pe galeria clubului poza asta, ca fotografie nu se numeste. E declansare acidentala? Erau beti astia de pe romanianphotographer sau ce?

Si raspunde femeia:
nu ma supar, pentru ca nu am de ce si pentru ca asta e felul meu de a ma exprima.nu, nu e declansare accidentala.si de vreme ce a fost acceptata eu totusi cred ca e fotografie.
multumesc pentru parere...

Se vede clar ca s-a atacat, asa ca nu am rezistat:
Atunci te iau altfel: ce iti exprima? Foto e o arta si daca nu exprima ceva, macar sa fie frumoasa.
Ai incercat sa trimiti si la alte cluburi care se respecta "fotografia" asta? Sunt curios daca ti-o accepta. :-? Aia nu fac o diferenta intre filtru digital si manipulare foto...

Acuma o sa zici ca am SLR si ca sufar, dar cam 90% din ce am pe galerie sunt facute cu o compacta vai de mama ei, asadar nu apratul conteaza sa stii.

Ai vrut sa faci streetphoto dar e doar o tentativa.

Mai trece ceva timp, ii mai dau inca un exemplu de poza care nu merita pusa pe club, nu e a ei, deci.... :
Si ca sa nu zici ca am ceva cu tine, uite alt exemplu de poza care e o tentativa nereusita de fotografie de pordus, aceptata pe club: [link]

Si ca sa nu se lase mai prejos, gagi ne raspunde dulce la primul comentariu:
hei, sunt om si imi permit sa gresesc.nu sunt un geniu al pozelor si de aia sunt aici, ca sa invat.

Am lasat-o pe proasta (doar ea a zis ca nu e geniu al pozelor, ca mine asa :D ) sa aibe ultimele cuvinte.

Acuma injuram:

1 Ruptii aia in cur de pe RP, ori au dat ok, ok, ok, ok, errr... hai sa-o punem si pe asta, da bine daca umplem inboxul altora cu cacat, ok, ok si asta a fost.

2. Cacanarii de pe RP nu stiu sa faca diferente intre manipulare foto si filtru digital. Unui prieten nu i-au acceptat o foto pt ca e "falsa" cica. Cadrul era deschis in Photoshop si aplicat un filtru digital peste el. Filtru digital inseamna si adaugarea de sharpness, transformarea in alb-negru, sepia and shit, chiar daca sunt digitale sau nu, ele tot filtre se numesc. HDR-izarea care lumea o considera crema cremelor peisajelor, ei bine, soc si panica, este manipulare. De ce? Se lipesc mai multe poze cu expuneri diferite una peste alta. Teoretic si practic tu iei din mai multe poze doar bucati care te intereseaza, chiar daca ai tras 3 poze in aceeasi pozitie doar expunerea fiind diferita, iar apoi iti iei ce detalii vrei din ele. Deci e manipulare.

3. Ei bine, sugeti pulocu grav de tot. Cica nu acceptati pozne manarite, ok, de acord, de obicei nici pe celelalte cluburi nu se accepta astfel de poze. Daca este respinsa o poza, eventual, in cluburile mari ti se si explica ce pula mea ai gresit si de ce li se pare lor ca poza e.... poza si nu merita pusa in pisda masii in club. Nimic de comentat aici, doar ca... na, nu vreau sa cer explicatii la fiecare poza /rejected pentru ca.... pe RP nu prea exista poze resinse! Simplu si eficient!

4. Muistii astia de pe RP vad talentul de la o posta, pacat ca atunci se apropie altul de posta respectiva, incepe sa puta rau. Ori s-au basit cei din fata ta si na, e logic sa puta, ori.... criticii RP au masti de gaz, pentru ca basina respectiva, va zic eu, chiar pute de la o posta. :-?

Este vorba de asta. Nu zic ca nu e buna fotografia, chiar imi place, dar sincer mi-ar fi rusine de ea. Sau poate nu. Va rog sa o vedeti la dimensiune maxima, sa vedeti acolo calitate, pixel cu pixel, nu cum a facut pisda de mai sus. Omu face crop, dar la modul nesimtit, rupe ecranul. Acuma serios: chiar imi place, dar nu disting nimic din ea. Superba!

Mie mi-ar fi fost rusine ca fotograf chiar si amatoricesc sa urc poza aia pe galerie. Mi-ar fi fost rusine ca critic sa las sa plece poza aia din mainile mele in inboxul altora si sa nu ajunga direct in gunoi. Mi-ar fi fost rusine ca club sa permit imaginii aleia sa fie admisa.


PS: In poza 2, se vede pixelul albastru! Rusine Dinu Patriciu!