4 mai 2010

Sa se analizeze

Mi-am găsit telecomanda in WC.

Mda... poveste lunga. Ma uitam si eu ca tot omu' la TV cand mă trece o căcare.

Bag telecomanda in buzunar ( fără să-mi dau seama ) şi fug repede pe WC. Dupa ce am terminat complicata treaba constat ca am ramas fără telecomandă.

M-am resemnat si m-am dus la PC. De data asta ma trece o pişare. Ma duc sa ma piş cand vad telecomanda in WC. Mă miram ca nu sa dus odata cu căcatul dar se pare ca era prea mare.

O scot de acolo o desfac si o pun la uscat. Si acum mai am nenorocirea aia de telecomandă

Se da citatul de mai sus. Sa se realizeze analiza literara a textului.

Mi-am găsit telecomanda in WC.

Inca din inceputul textului putem observa titlul. El nu este evidentiat in mod special, doar se regaseste in text.

Mda... poveste lunga. Ma uitam si eu ca tot omu' la TV cand mă trece o căcare.

Actiune considerata normala de majoritatea pamantenilor. Daca nu esti repitlian/vulturian/ pestirian sau mai stiu eu ce specie, te ia cacarea de fiecare data cand te uiti la TV. Posturile transmit prin telepatie/unde radio/cablu TV starea.

Bag telecomanda in buzunar ( fără să-mi dau seama ) şi fug repede pe WC. Dupa ce am terminat complicata treaba constat ca am ramas fără telecomandă.

Baiatul, adica personajul principal, soarele din text, miezul din Fanta, crema cremelor, era atat de cuprins de sentimentul de cacare incat, fara sa mai realizeze ce greseli poate face pe moment, isi ia telecomanda si si-o baga. In buzunar. Apoi fuge grabit spre căcăstoare fiindu-i accentuata senzatia. Citez din clasici in viata: "Dupa ce am terminat complicata treaba constat ca am ramas fără telecomandă." Putem observa o metafora in acest citat. Treaba cu constatatul ca a ramas fara instrumentul muncii este de fapt o figura de stil. Daca te duci la WC cu telecomanda sunt mari riscuri sa ti-o manance curu'. Deci i-a mancat telecomanda curu'. Invers adica. (am facut-o special)

M-am resemnat si m-am dus la PC. De data asta ma trece o pişare. Ma duc sa ma piş cand vad telecomanda in WC. Mă miram ca nu sa dus odata cu căcatul dar se pare ca era prea mare.

Deja EL isi pierduse orice speranta, chiar daca speranta moare utima iar EL nu parea ca e muribund. S-a intros in lumea lui, "la PC". Peste ceva timp, baiatul, timid de felul lui, se risca si se duce la WC iarasi, de data asta pentru treaba mica, adica un curcubeu. Ajunge in fata vasului de toaleta (era un ditamai curcisatorul, special pentru oameni cu multi dani) si soc si panica in Crangasi! Telecomanda era in WC si era prea mare din descrierea baiatului pentru a se duce pe ... pe... hai ca stiti, pe gaura odata cu cacatu'.

In incheiere, nu ni se detaliaza tehnica scoaterii telecomenzii din buda, doar ni se spune "o desfac si o pun la uscat. Si acum mai am nenorocirea aia de telecomandă"


De nota 10.