18 nov. 2010

2010 Part 5. Update.

Vorbeam acuma despre Speranta. Si nu e un nume al nu stiu carei tiganci dintr-o pestera obscura, cap de pod sau mai stiu eu ce alta straduta plina de mizerie va trece acum prin cap. Speranta pe care, cum am mai zis, mi-am recapatat-o. Drumul a fost unul plicticos. Desi am avut cazino in nava si desi toti banii pe care ii bagai in joc ii recuperai ( gen jucai pe nimic ) eram un pic, vorba aia "cu cacatu' la cur". Nu stiam cum o sa fie pe Yurikos, si cum fiecarui om ii ieste frica de necunoscut, si mie imi era. De fapt, nu stiam la ce sa ma astept, la ce o sa se intample, cum o sa fie acolo si intr-un mod ciudat, chiar foarte ciudat, ma interesa cum era vremea pe planeta pe care o sa o denumesc in curand noua mea casa. Mi-am adus aminte de tentativa de conversatie cu fosta sotie si asta m-a enervat la culme. Nu puteam sa ma pis pe ea de vreme? De ce trebuia sa imi pese tocmai acum? Sunt sigur ca daca nu ma gandeam, nu ma schimbam in interior brusc. Si nu pierdeam la poker. Deh, taximetrist cum eram, nu le aveam cu d-astea. Nu stiam ca oamenii puteau sa ma citeasca asa bine. Mi-am revenit cand mi s-au terminat fisele si mi-am zis ca daca nu am noroc la carti, am in dragoste. Am avut. Acuma nu mai am nimic. Dar tocmai de asta am plecat in calatoria asta. M-am intors in compartiment si amandoua dormeau. A fost ceva ce nu poata fi descris in cuvinte sa o mai vad pe fosta soata cum doarme. In mintea mea au navalit amintirile... Nici acuma nu puteam sa scap de ea, nici cand ma duceam spre un loc nou, spre "o noua viata". M-am asezat langa ele si iarasi am inceput sa ascult muzica. Bateria nu a mai tinut cu mine. Spre norocul meu, s-au trezit damele care ma insoteau si au inceput sa dezmortim atmosfera cu o conversatie.


Aveam sa aflu ca de fapt ea nu se intelegea deloc cu Cosmin desi s-au casatorit "din dragoste" (fara Mircea Radu) si ca venirea mea acolo am dedus eu ca ar fi in mintea ei reluarea vechii relatii. Nu mi-a zis nimic, nu i-am zis nimic. In secunda in care am gandit asta nu vroiam nici o relatie cu nimeni, doar vroiam sa ma casatoresc din interes, pentru ca, nu stiu daca v-am mai spus, dar ca sa ramai acolo trebuia sa ai un partener, sau sa te casatoresti pe Yurikos. Pana la urma, am cazut la intelegere cu Oana si i-am zis ca vreau sa fie sotia mea, din interes. Al amandurora. Logic ca nu a avut nimic importiva. Nu stiu ce a gandit fosta si nici nu imi pasa.


Peste un timp, exa, mi-a bagat chestii de pizda penala, cum ca a fost o greseala casatoria ei cu Cosmin si ca ea de fapt pe mine ma iubeste si tot cacatu' de genu' "intoarce-te la mine". De ce, nu stiu... Nu mi-a pasat si i-am zis ceva ce mi-a zis si ea acum o gramada de vreme. A tacut si facea pe suparata. Fite de Bistrita, cum zic. Nu ma mai impresiona cu nimic. Orgoliul meu era ranit si suferea. Daca mi-ar fi zis chestia asta la 2 ani dupa ce m-a parasit, la 3, 4, 5... poate, si zic poate-ul de barbat, nu de femeie, poate ma gandeam si treceam peste... Dar acuma, nu. Azi nu. Poate vorbim maine.


Aveam in gura un gust amar dupa conversatia, daca pot sa-i zic asa, cu ea. II zic iarasi tentativa pentru ca, mai mult a vorbit ea, eu taceam si nu ziceam nimic. Ascultam si nu treceam nimic prin filtrul gandirii, imi intra pe o ureche si imi iesea pe cealalta. Cred ca daca aveam in ureche casca, se oprea in ea, dar mai bine asa. M-am dus sa beau un Schweppes. Am trantit un BRB si am iesit.