8 apr. 2012

Mai failez si eu

Mda. Se pare ca oricat de bun as fi, tot mai dau in gropi uneori. Cum am reusit sa dau in bara de data asta?

Pe net exista un asa numit swap-war. Sa folosim sau sa nu folosim swap? Ei bine eu va zic ca e bine sa-l folositi, indiferent de cat RAM aveti. De ce? Detaliat gasiti aici.

Pe scurt? E foarte bine sa folosim macar un minim de swap, pentru cache. Ce inseamna asta si cum se simte diferenta? La copiere/mutare. Dap. Ati auzit bine. La copierea sau mutarea fisierelor maricele. Diferenta consta in timpul de mutare. Cum se poate explica asta, nu stiu exact, dar va zic din exeperienta proprie:

Pe un server cu 1.5RAM, no swap, mutarea unor fisiere mari de pe un HDD pe altul se face cu pauze! Cum adica cu pauze? Adica cu pauze. Nu e o citire/scriere constanta. Intai se citeste pe de un HDD si pe urma se scrie pe celalalt. Am stat si m-am uitat la consumul de RAM. Smth~900MB. Am bagat apoi un stick USB formatat special pentru swap. L-am adaugat in fstab si am dat swapon -a. Voila. Citirile/scrierile se faceau in acelasi timp, activitatea pe HDD era constanta. Nu stiu de ce. Stiu doar ca nu vorbesc prostii.

Ok. Acuma inca doua chestii. vm.swappiness si vm.vfs_cache_pressure. Singura optiune pe care vreau sa o discut astazi este vm.swappiness. Trebuie modificat din defaultul de 60 in ceva sub 40. Valorile recomandate de mine sunt undeva incepand de la 20, pana pe la 40. Asta inseamna ca atunci cand mai aveti doar 20 sau 40% din RAM liber, sistemul va incepe sa faca swap.
vm.vfs_cache_pressure se pune undeva intre 50-55. Niciodata extreme, ca nu aduce beneficii.

Setarile le facem in /etc/sysctl.conf, adaugand la finalul ultimei linii:

vm.vfs_cache_pressure = 50
vm.swappiness = 25