20 iul. 2012

De ce trebuie sa ai "pe cineva"?

Nu credeam ca o sa scriu asa ceva vreodata. Nici macar nu stiu ce titlu sa dau. Oricum e interesant. Va promit.

Hai sa vedem despre ce e vorba in postul asta: oameni singuri. Si nu oameni singuri care au fost batuti de soarta sa ramana singuri, oameni singuri care aleg ei sa ramana singuri. Si zic singuri, as in "fara partener de viata", nu fara prieteni, izolati sau fara viata sociala. Evident , ii credeti nebuni pe astia singurii. Evident societatea ii considera sariti de pe fix, la fel cum societatea din ziua de azi ne creaza modelele in viata, modele care poate nu sunt tocmai cele corecte.

Si sa revenim la astia carora nu le place sa aiba "pe cineva" langa ei. De ce ii trateaza societatea ca pe niste ciudati? Nu e ca si cum ar avea alta orientare sexuala, serios. Nu e obligatoriu sa ai "pe cineva" doar pentru ca asa vrea societatea si asa simte societatea ca e normal si bine pentru tine. Nu simte societatea mai bine ca tine ce-ti trebuie. Si vine vremea cand incepe lumea din jurul tau (in special rude) sa te intrebe "Ai pe cineva? Ai un prieten/o prietena?". Si atunci tu, singuraticul, ar trebui sa te simti, sa te gandesti "coaie, e ceva aiurea la mine ca nu am pe cineva? Pisi, eu ma simt bine asa, de ce trebuie sa ai pe cineva doar pentru ca oamenilor din jurul tau li se pare normal?" Si atunci iti raspunzi singur la intrebare. Pentru ca e genul ala de intrebare pe care daca o adresezi celor care au pe cineva, o sa ajunga sa-ti traga ei o concluzie cum ca daca nu esti in rand cu ei, esti egoist. Asa ca tu trebuie sa-ti raspunzi la intrebare. Si iata ce raspund eu: (in ordinea importantei pentru mine)

-nu merita.
Coaie, e costisitor. Sa moara Gibilan si Hondea de nu-i asa. Sa-mi zici tu mie ca nu e costisitor sa ai pe cineva si eu iti zic ca esti fata. Daca esti fata nu e costisitor. Daca esti baiat, ai pus-o.
-mi-e lene.
Da faraoane. Mi-e lene. Pricepi chestia asta? Pur si simplu simt ca nu merita sa nu-mi fie lene sa vorbesc cu persoana respectiva despre tot felul de prostii, sa fac anumite chestii pentru ea, etc, detaliu in urmatoarele puncte
-e naspa sa ai pe cineva care sa vrea sa stie mai mereu ce faci, aka sa fii controlat.
Mie nu-mi place. Ma enerva la culme intrebarea aia cacata "Cum a fost azi la scoala?" pe care ai mei mi-o adresau cand ajungeam acasa. Nici nu ma descaltam bine ca deja era interogatoriu. La fel se intampla si cand ai pe cineva. Hai ca la inceput ii zici aia, aia, nah, merge la inceput. Poate nici nu exagereaza respectiva persoana. Dar incet-incet tot se va transforma intr-un interogatoriu. De fiecare data cand ma simt ca la un interogatoriu mi se declanseaza un tic nervos.
-ma enerveaza cacaturile alea siropoase.
Sunt pline de rahat turcesc incat doar daca le auzi faci diabet. Mai ales cand le traiesti. Cum nu sunt un tip romantic si nici nu cred ca voi fi prea curand, nu prea diger "dulcegariile de cuplu" cum imi place mie sa le zic. In ele intra apelative penibile, pupici la telefon si toate rahaturile de genul pe care le spui persoanei iubite si nu le-ai spune unui prieten.
-nu simt nevoia de a avea pe cineva.
Mi-e foarte bine asa. A avea pe cineva inseamna sa iti schimbi rutina. Mi-e lene sa fac asta. (vezi mai sus) Sa ai pe cineva inseamna sa te schimbi. C'mon. Macar putin. Trebuie sa faci anumite compromisuri, sa fim sinceri. Nu vreau sa fac asta. De ce sa-mi schimb eu rutina? De ce sa ma schimb? De ce sa renunt la anumite chestii? Nu merita.

Astea ar fi punctele cele mai importante pentru mine. Acuma sa va zic un secret. Chiar daca explici cuiva care e nascut cu gandirea specifica de "trebuie sa ai pe cineva", daca ii aduci premisele de mai sus, daca incerci sa-i spui rationamentul din spatele premiselor, el tot te va considera un egoist.
Da coaie? Bine. Sunt un egoist. Eu si restul persoanelor care au ales sa fie singuratice. Eu si restul care gandesc altfel fata de societate.

Plm. Daca nu gandesti sau te comporti ca ei, se gasesc repede tot felul de apelative la adresa ta. Sau as putea sa spun insulte?
Coaie mie nu-mi plac francezii si tiganii. Sunt sigur ca in rRomania sunt o gramada de persoane care nu agreeaza tiganii. Daca m-as intalni cu cineva si i-as spune ca urasc tiganii, mai mai ca m-ar lua in brate. Am sta si am discuta la un pahar, etc. Daca i-as spune ca urasc francezii si-ar schimba atitudinea si probabil m-ar face rasist. Chiar daca si el este rasist ca uraste tiganii. Dar nu ai acelasi "cultural belief" ca el, esti rasist.

Esti altfel, ti se pune eticheta si lumea te judeca. Esti la fel ca societatea, chiar daca societatea nu are dreptate, atunci esti prieten cu ei, mancatorii de cacat.