1 sept. 2013

Dreamhack

Dreamhack. Locul unde pularaii gheimari se intalnesc.

Bun. Initial credeam ca Dreamhack e vreo sesiune de hacking (probabil pentru ca in cuvant apare "hack") dar aparent nu e. Se pare ca il confundam cu Hackathon-ul, loc unde se intalnesc programatorii sa ... well... sa faca chestii de programtori.

Dreamhack e locul (si numele nepotrivit) unde toti gheimarii din Romania se intalnesc cu alti gheimari din lume ca sa gheimeze impreuna. Nimic rau in asta, asa-i?
Cica se castiga si bani daca esti cel mai bun gheimar. Imi imaginez cine pula mea se duce la Dreamhack asta: pusti cacati (a se intelege "iesiti prin gaura cealalta") de 15 ani ce cred ca sunt zei in ale jucatului pe calculator. In special exact aceiasi pularai care cred ca exista o diferenta intre niste casti sau tastaturi de gheiming si unele care nu sunt de gheiming. Diferenta exista, clar. La 500 de ron imi iau casti mult mai bune ca unele de gheiming. Eu unul prefer sa nu dau 500 de ron pe o tastatura sau pe un mouse pentru ca fac acelasi lucru ca unele de 100 de ron. Nu zic sa iei ceva ieftin, dar parca nu are sens sa arunc 500 de ron pe niste butoane. Adica... nu ma va face mai bun in jocuri, n-o sa am skill mai mult, nu o sa imi faca un spell tastatura aia si imediat cum pun mana pe ea sunt la lvl23. Banuiesc ca cei care cumpara produse cu eticheta "gaming" pe ele sunt exact aceleasi persoane care daca vad o chestie noua la TV, ei trebuie sa o aiba. Indiferent ca e buna sau nu, scumpa sau nu, ei trebuie sa o aiba. Aceleasi persoane care isi cumpara ceva pentru ca au auzit ei de la un mester ca e bun acel ceva, mester care a auzit de la un alti doi meseriasi si etc, lista continua probabil exponential.

Si pentru ca nu ati inteles: am un mouse Logitech. La vremea aia (adica acum vreo 7 ani) am dat pe el vreo 20 de ron. Merge la fel ca in prima zi. Cel mai ieftin mouse pentru gheiming e 40 de lei. Are 3 butoane in plus si vreo cateva rezolutii in plus fata de Logitech-ul meu. Ah, si eticheta "gaming" pe el. Nu ma incanta cu nimic. Sensibilitatea(rezolutia mouse-ului) o poti seta in jocuri, jocuri facute de oamenii din prima categorie descrisa in postul asta. Oameni ce au gandit cand au facut jocul ala. Oameni ce gandesc ca mai bine scriu ei 10 linii de cod si fac altceva cu aia 20 de ron pe care i-ar da pe un mouse de gheiming daca nu ar scrie codul respectiv.

In fine. Mai am o problema: cum stii ca esti gheimar? Adica daca joci CS cu baetii in retea, nu cred ca esti, nu? Ce jocuri trebuie sa joci ca sa fii un gheimar? Eu o ard cu un mic joculet pe telefon de cateva zile. Sunt si eu gheimar? Am dreptul sa particip la intalnirea lor?