4 mar. 2014

Experienta mea cu Internetul in ultimii 3 ani.

Am avut seara de lucrat cu niste baze de date si cu niste CSV-uri nu m-am saturat. Mi s-a parut destul de interesant si am zis ca as putea sa fac ceva practic cu informatiile aflate ieri.

Asa ca m-am dus pe speedtest.net si mi-am facut export tuturor testelor de viteza, de la inceputul crearii contului, pana ieri seara. Adica de pe 6.03.2011, pana pe 3.03.2014. Aproape 3 ani. Trei ani de teste de viteza, 675 de rezultate, un fisier CSV.

L-am luat, l-am importat in Megashit Excel in Mac (daca pici cand incerc sa mut un chart in alt sheet, ma pis pe tine Microsoft Office) si am facut cateva chestii:

- media download-ului
- media upload-ului
- media latentei
- doua chart-uri cu cate teste din alea 675 au o anumita viteza (upload, download), ca sa putem spune ca "de obicei am avut acces la internet cu viteza de X MB/s" si unul cu latenta.

Pentru ca nu am cum sa am viteza de 0MB/s si pentru ca imi trebuia un numar intreg sa pot calcula o aproximatie, am folosit functia ROUNDUP din Excel. Asta inseamna ca tot ce era intre 0.00 si 0.99 s-a facut 1. La fel si cu latenta. Aici a fost mai simplu, ca nu prea am avut latenta 0, si chiar daca am avut-o, se poate considera ca intra in eroarea modului de functionare a lui Speedtest.

Destula vorba, acum pozele.

Viteza de download pe parcursul a 3 ani, 675 de teste
Viteza de upload pe parcursul a 3 ani, 675 de teste

Latenta pe parcursul a 3 ani, 675 de teste



Medii

Ce e de mentionat:
- nu este viteza Internetului de acasa, este viteza a tuturor device-urilor care au fost conectate la contul de Speedtest si de pe care s-a rulat un test de viteza. Asta inseamna ca in lista apar si date de la conexiunea 3G, wireless-ul din alte locatii, etc. Adica oriunde am facut un test de viteza, acesta s-a inregistrat si a contribuit la statistica.
- ce apare ca 1,2,3..13 in pozele cu viteza, sunt MB si sunt cuprinsi intre 0-1, 1-2, etc si se citeste in felul urmator: din 675 de teste, am avut 216 cu viteza de download de 4MB/s, sau cuprinsa intre 3-4MB/s.

Alte poze, direct de pe Speedtest:

Download

Upload

Puteti vedea si cel mai bun rezultat ever, in dreapta: 12.6MB/s download, 9.51MB/s upload. Viteza de acasa, se duce undeva intre 8-10MB/s (down/up), dupa cum puteti vedea si din grafice.

Alte mentiuni: n-am calculat timpul sa fie aproape 3 ani de la primul test. Asa s-a nimerit.