21 mar. 2014

Timpul pentru floricele de porumb

In postul asta e vorba de Popcorn Time si despre oamenii idioti.

Pe scurt, aplicatia face stream unor filme de pe Internet. Aplicatia nu e ilegala, streamurile si site-urile de pe care le descarca sunt.

Pe lung: se cearta lumea si dezvoltatorii proiectului au hotarat sa-l abandoneze pentru ca sunt niste idioti ce nu au habar de legislatie. Din fericire abandonat inseamna ca nu mai lucreaza ei la proiect, nu ca e mort, dar sa parasesti proiectul pentru ca ai tu impresii, atunci inseamna ca esti prostanac si nu-ti pasa...

Problema sta in felul urmator:

Before Popcorn:
Pe internetul asta exista niste site-uri de pe care te poti uita gratis si ilegal, prin streaming, la filme. Ilegal pentru ca site-ul nu are drepturi de difuzare a filmelor respective. Din moment ce continutul ajunge cumva la tine ( in exemplul nostru printr-un browser), atunci inseamna ca cineva, cumva, a facut posibila citirea continutului respectiv.

After Popcorn:
Se citeste paragraful de mai sus si se inlocuieste browser-ul cu alt program. Gen Popcorn.

Cumva, nu stiu cum, s-a ajuns la concluzia ca aplicatia respectiva e ilegala. Care aplicatie? Browser-ul, nu e evident? De ce? Pentru ca prin el te uiti ilegal la filmele alea, asa-i?
Eu cred ca browserele ar trebui sa fie ilegale, la fel cum se spune ca si Popcorn e ilegal. Pana la urma, ambele fac acelasi lucru: streaming de pe site-urile respective.

Care e problema mea, de fapt?
Problema mea e ca daca eu as lucra la un proiect, nu m-as caca in el, pentru ca unor oameni li se pare ca e ilegal. De ce? Pentru ca in primul rand e munca mea. Si nimeni nu imi spune ce sa fac cu munca mea. In al doilea rand, a lucra la ceva nu e ilegal. Chiar daca acel ceva il considera o persoana ca e ilegal. Vorbesc strict de aplicatii cu care poti vedea/descarca continut ce e intr-adevar ilegal.
A detine sau a crea o aplicatie ce e un fel de wrapper pentru un browser nu e ilegal. Pentru ca de exemplu Popcorn e o particica mica dintr-un fel de browser. Deci ar trebui sa spui ca si browser-ul in sine e ilegal, din moment ce indeplineste functii chiar mai complexe ca Popcorn.

Hai sa va dau un exemplu: scriptul asta. E ilegal? Nope. E la fel de legal ca un browser. Practic, in loc sa folosesti un browser sa descarci aplicatiile, folosesti scriptul meu.
E ilegal sa il utilizezi sa descarci continutul de pe site-ul respectiv (Aptoide)? E la fel de legal ca site-ul. Adica nu prea. Dar asta nu imi face mie proiectul meu automat ilegal. Eu doar am folosit alte metode, mai usoare pentru a demostra ca se poate si altfel, nu neaparat cu un browser sau o aplicatie pentru telefonul mobil. Scriptul in sine nu are fix nici o problema. Folosirea lui pentru a descarca continut ilegal e o problema. Asta e de fapt ilegal. Folosirea lui.

In caz ca nu v-ati prins inca, sa dam exemplul clientilor de torrente. Nu sunt ilegali. Dar sa descarci continut ilegal, este.

Si cu asta e gata postul...