12 apr. 2014

Nexus 5

Un fel de review mai amanuntit (nope) fata de ce am facut aici.

Ce imi place:
- Nexus 5
- Nexus 5
- Nexus 5
- Nexus 5
- Nexus 5

Ce nu imi place:
- probabil bateria. Si-au batut joc, sincer. Puteau sa-l faca putin mai gros si sa-i bage una de minim 2500mAh. Se rezolva cu un kernel custom.
Nu e rau, totusi.




Altele:
- rosul pe care l-am luat e... rosu fosforescent. Rosu neon. Mai mult portocaliu in lumina puternica. Dar in doua zile te obisnuiesti cu oamenii care se uita la tine ca la ultimul travestit.

- butonul de power se misca "in gol". Butoanele de volum nu. Pe mine unul nu ma deranjeaza, dar am auzit oameni care vad asta ca pe ceva naspa.

- ecranul are o tenta galbuie cand ai luminozitatea spre minim sau cand privesti din unghiuri mai ciudate. Dar... e IPS LCD, nu LED. Si tenta galbuie nu e asa pronuntata cum tipa lumea pe net. Mie mi se pare OK sa nu mai fie necesar sa instalez f.lux sau EasyEyez. Dar nu spun ca tenta nu exista. Apropo de ecran. Ce am primit noi de la cel.ro, avea un display aiurea rau. Lipsea contrastul, culorile erau cam spalacite, etc. Am aflat ca exista mai multe tipuri de display-uri in N5. Noi am primit unul cu Gamma de 1.8. Eu am unul cu Gamma de 2.0-2.1 si are contrast si culori normale. S2-ul mi se pare acum suprasaturat. Dar e o chestie de obisnuinta si gusturi. Preferam totusi sa nu existe tenta galbuie. Dar se rezolva si asta, nu e panica.

- sunetul/difuzorul se aude mai incet ca la S2, dar cel putin aud un pic de bass si nu are un sunet metalic. Mi se pare totusi ca inaltele lipsesc, dar mediile si basul sunt pronuntate destul de bine. Sunetul nu e chiar puternic, dar compenseaza prin vibratii. Daca la S2 doar auzeam apelul, la N5 il si simt.

- nu sunt extrem de multumit de guvernatorul default din kernel (de aia vreau sa si schimb kernelul). Am doar 3 frecvente folosite cel mai des (300Mhz, 1.2GHz si 2.2GHz) si mi se pare ca scaleaza mult prea repede la o frecventa prea inalta. Evident, se rezolva cu un kernel custom.

- rootarea dureaza mai putin de 25 de secunde. 3 comenzi scrise in terminal si ai root.

- e extrem de fluent in animatii, mereu. Nu exista sa se impotmoleasca pe undeva. Si nu e datorita GPU-ului (450MHz, maxim) si nici datorita procesorului, ci pentru ca e Androidul cum l-a vrut Google, am impresia. Adica aveam 440MHz pe S2 si OC de 1.4GHz, dar chiar si cu ROM cusotm sau stock, animatii date la 0.5x, whatever, nu exista Project Butter. Si nici in alte telefoane nu am vazut. Ma rog, poate putin pe la HTC, dar in altele (si ma refer in special la Samsung aici) nu am vazut.

Un fel de unboxing:








Si cateva poze facute cu el, ca tot se plange lumea de camera. Pentru mine camera e fix pix, iar la calitate mi se pare asemanatore cu S2-ul, poate in unele cazuri chiar mai buna. Legenda e sub poza (daca e), iar ultimele doua poze sunt facute una cu S2 si cealalta cu N5. Nu stiu care e care.

Photosphere

HDR+ activat

HDR+ dezactivat