15 apr. 2015

My Linux Rig

Ceva in genul asta, doar ca imi pun eu intrebarile. Si raspund tot eu.

1. Cine esti si ce faci?
Fac bine si sunt eu.

2. De cand folosesti Linux?
De ceva timp. Cu intreruperi, din 2005, cand am avut primul contact cu el. Nu stiam ce e aia Linux sau Windows, pentru mine un calculator in anul ala insemna sa pot scrie ceva la el. Constant il folosesc din 2010.

3. Care a fost prima distributie?
Suse, in 2005, acasa la cineva. Mi-a zis doar ca ruleaza Suse 9.3 si ca e foarte multumit de ce a iesit din el in versiunea asta. (Adica aia din 2005)

4. De ce Linux?
De ce nu? Mi-a parut mereu un sistem mai robust.
Povestea lunga: i-am dat omului de mai sus sa-mi faca niste mp3-uri dintr-un CD audio, ca eu nu reuseam pe Windows-ul meu (3.1 sau 95, nu mai tin minte exact). Mi-a adus a doua zi CD-ul si mi-a spus ca a stat o zi si o noapte sa faca asta. Probabil atunci mi-am dat seama ca e posibil asemenea uptime si pe calculatoarele de acasa, nu trebuie sa ai neaparat servere, dar in acelasi timp probabil am asociat ideea de uptime cu Linuxul, din moment ce eu trebuia sa dau restart la PC de cel putin doua ori pe zi.

5. Ce distro rulezi acum?
Ubuntu pe PC si Arch + Unity pe laptop. In orice caz, am kernel custom pe ambele.

6. Ce DE folosesti?
Unity/Gnome. Unity pentru ca e Mac-ish, Gnome pentru ca mi-a placut mereu Gnome. Am incercat KDE si Xfce, dar... naah.

7. Numeste o aplicatie de care depinzi in distributia pe care o rulezi.
GCC sau un shell/terminal.
Depind de Linux pentru compilari. Si pe Mac folosesc Linux pentru compilari (o masina virtuala pe care o plimb intre sisteme)
As mai putea zice si de TV-maxe, desi sopcast ruleaza si pe Mac sau Windows.

8. Hardware?
N-as vrea sa ma laud. Am un calculator mid-level. Sunt sigur ca sunt altii care au mai mult de un i5 4570, 8GB RAM si un GTX 660. La fel cum sunt si altii care au mai putin de atat.

9. Un screenshot?
Meh. Poate mai tarziu.

10. Ce nu-ti place la Linux?
Doua monitoare sunt inutile pe Linux. Cel putin pe Ubuntu/Unity. Nu e gandita cum trebuie chestia asta cu montoarele. Pe Mac ambele monitoare sunt separate. Daca deschid programul X in unul si programul Y in altul, cand comut pe alt desktop virtual pe unul din monitoare, pe celalalt ramane afisat programul X sau Y. In Linux, imi pleaca programele odata cu desktop-ul virtual.
Estetica: avem programe bune care arata groaznic.
GIMP-ul: Nu e o chestie de obisnuita. Sau poate e, dar eu n-am suportat sa ma obisnuiesc cu el.

11. Ce le recomanzi celor care vor sa incerce Linux?
Sa aiba o viata frumoasa. Glumesc.
RTFM. Serios. RTFM. Si google it. Ai o problema? Google it. Ai o intrebare? Google it. Si daca nu gasesti raspuns pe Google, nu pune intrebarea in cel mai stupid mod posibil.

Poze: